Greetings from Melbourne!!
Depart from KLIA at 2135. Guess what my bag is 29 kg! woot!! Sangat hebat kan??
wanna know sumthing?? I didn't cry when I said goodbye..huu..
I guess sebab JPA tuh kasi 5 min jek tuk ckp gudbye kt parents n family lps dia kasi ceramah.
Ces.Hampeh..xsempat nk bermesra2 lagi.walhal boarding gate bukak lambat lagi..huu..
My cousin yg br smpai pulak..sempat peluk2 jek..xsempat nk ckp pape sgt..heh..>.<
Kat dalam plane..my seat is separated from Jenny. Dinner in the plane was cool..Ayam masak merah n tomato rice...plus xtra 3 ferrero rocher...but since I already ate b4 dat..n I'm soooo sleepy..I ate only a quarter of the whole thing..I know, such a waste rite? n blum sempat stewardess to nk kutip balik I felt asleep..hehe..smpai die kena kejut sy tnye dah abis makan ke belum..mayb die ingatkn yang sy tertido while eating kott..hahha..:D
And I don't even watch the movies..because..i'm soo tired..-.-"
Tido pun cam x lena sangat lah..asyik terjage jek..huu..
When I woke up..quickly reach for the toilet to clean myself up..b4 the other passenger start to wake up..kalo x nnt toilet tu sesak >.<
Alhamdulillah..reached here safely..^_^ this morning at 0830.
Passed the custom..declare all the foods..heheh..It's all good! No need to dispose any of the items my mom packed for me!! Yeay!
And then head for our house by the airport pickup..along the way..
I saw so manny beautifuuul n cuuute house...^_^ like a cottage..
They just look so cuute..One day I will have a house like that! hehe..:D
Once we reached the house, we go straight to the bank to open up the account n then straight to the register for our phone..I got NOKIA E71! cool!
After that, we went to the senior's house..and ate lunch for free!!! terima kasih seniors!!
After that, we head home..fuhh..it's a longg dayy...pastu, terus terlena...-,-
Pastu, petang2 kul 8 skype ngan my family..[kul 8 masih cerah lagiii...>.<]
fyi,,kt cni 3jam lagi cepat..yep..tp kami lum dpt ssuaikan diri..-.-"
kami makan dinner kul 10 lbey tadi..heheh kalo kt msia..kul 7..
My first dinner in Melb..I cooked scrambled eggs!! huhu..
Then ni..hmm..kne pakse diri tidoo..
keyh,, nyte2..^_^ dh kul 1 lbey..-.-"
7 comments:
pear. food ape yg mak ko pack bwk sane?? ak xtaw nak bwk ape. takot nti kne rampas. huhuhu. nak bwk ape ek?
nana..dun worry..^_^
secara basicnye..any dairy food [yg berunsurkan susu..]n daging xley bwk..
haaa..panjang list nye nih..
1.ikan bilis [mak fairuz bakar ikan bilis nih..nk kasi kering..n jemur kt tgh panas..nk kasi lagi kering..hehe] pastu, mak fairuz bungkus dlm paket kecik2..labelkan dried anchovies..
2. kiub ikan bilis pun bwk juge..hehe..berpaket2..
3. kalo tgk kt supermarket..ade jual cm instant tuk msk lauk asam pedas, kari ikan, sambal tumis brand maggi nye..senang jek nk masak gune nih..hehe,,beli lah, spy in the first week nih..xyah ssh nk cari mkn. pstu, fairuz pastikan yg gambar2 kt depan packet tu gambar2 yg xde kne mengena ngan daging..kalo gmbar udang ngan ikan ke bley lepas..hr tue die xtnye pape..kalo ade gmbar daging nnt ssh lak nk explain wlaupun xde daging pun dlm tuh..
4. pastu , fairuz bwk spices2 tu sume..kayu manis, bunga lawang, buah pelaga..heheh..
5. lagi..fairuz bwk jek serbuk kunyit..kt paket yg fairuz beli tuh de tulis kunyit in english "turmeric" so die paham la pe kot..n die xtnye pape..^_^
6. pstu..bwk chilli powder [lada serbuk]!!ni pun ade tulis chilli powder kt dpn tuh..sng die paham..^_^ labelkan sendiri pun xpe..
7. pastu fairuz bawak kiub sup bunjut! yg kiub punye taw..
yg btul2 yg berbunjut itu..xpsti la bley lepas ke x..sbb ade dgr senior kate cm x lepas..
kalo nk bwk yg brbunjut itu.bley juge kot.kalo xlepas..die buang aje..
hmm..banyak kan??? mcm terer masak jek fairuz nih..haha..>.<
brg2 food sume tuh..fairuz nye dah dlm 5-6 kg rasenyee..hehe.depends la kt nana nk bwk byk ke ckit..
pastu, nnt dlm flight nnt de kne isi borang..kalo die tnye de bwk food ke x..juz jwb je yes. jgn takut..nnt die sruh masuk baris declaration..kluar kan barang makanan tuh..kalo bley..brg2 tuh letak dlm satu beg kecik dan masuk dlm beg yg akan checkin nnt. so, ble declare nnt kluar kan jek beg kecik itu..^_^
kalo nk tnye pape lagi..silakan..^_^ sy sudi mmbantu..
yeaaayyy.. dah sampai.. alhamdulillah!..
camne rumah kat sane?? best ke? hehe
ok2!.. haha.. good luck 4 everything!.. :D
wow dinner MAS sama je eh.. hehe fifi pun mkn nasi tomato!
fairuz, all d besh k!
study leklok..
jage diri
waaa beshnye da smpai sane
huhuhu
doakn kte gak eahh bln 9 nih!
hehehe
gudlakk cumel! =)
hye.
nie ara :)
bestnye dh smpai sne.
congrate.
btw mmg dpt phone ke ape ek?
ke kne beli?
knp ara bce kat blog org len dyeowg pn dpt phone.huhu
best nay da smpai..nk go there 2..tp bercuti la..nway yan, u such a waste of the food..u should giv it 2 me.....nway yan, azi da blaja parking and bukit.....tp kn..kt satu traffic light ni, azi termati enjin..coz x tkn cluth masa break..haha...setelah lama bertahan dan berazam x nak mati enjin...akhirnya b`laku juga..must b in d genetic....nwway...gud luck there!! hv fun..don 4get 2 study..n dont 4get my boots!!!!
Post a Comment